Христинівська ЗОШ І-ІІІступенів - Шкільна бібліотека
П`ятниця, 01.08.2014, 17:51
Вітаю Вас Гість | RSS


Христинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів






Міні-чат
200
Наше опитування
Шановний відвідувач, ви є
Всього відповідей: 137
Статистика

Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0
Форма входу
Категорії розділу

Шкільна бібліотека

Бібліотека, про яку я хочу  розповісти
                                                         (Досвід роботи)


                            Я, Маковей Катерина Олександрівна, бібліотекар Христинівської ЗОШ І-ІІІ ступ.  с Христинівки. За спеціальністю - бібліотекар-бібліограф. Закінчила бібліотечний факультет Харківського державного інституту культури. Стаж роботи - 18 років. Наша бібліотека працює практично з дня заснування школи. Не секрет, що шкільна бібліотека, особливо у провінційній школі, все ще продовжує відставати від змін у суспільстві. Причин багато. Це й невідповідність реаліям життя, нестача літератури, інформації, недостатнє фінансування та ін.
   Як сказав Пауль Ландевич: «Стародавня бібліотека звернена в минуле, сучасна - до прийдешнього».
   Сьогодні бібліотекар повинен бути не лише працівником, який рекомендує книгу і видає її учневі,  а й спеціалістом у галузі інформаційних технологій, здатний співпрацювати з учителем. Зараз наше суспільство може переконати людину в тому, що всі чесноти, як і всі недоліки, залежать від неї самої, рівня її свідомості, вміння будувати життя. Наш час надає багато засобів та джерел отримання інформації. Навчити учнів  обирати потрібні джерела та оптимально використовувати їх - одне із завдань шкільної бібліотеки на сучасному етапі. Але й за  величезного впливу сучасних комунікаційних технологій на процес освіти вміння читати залишається найважливішою навичкою для кожної особистості, яка прагне стати освіченою.
   Всю свою роботу погоджую з учителями. Тісна співпраця бібліотекаря та вчителя іде на користь обом сторонам. Учителям це допомагає ефективніше прилучати дітей до активної самостійної роботи, дає змогу навчати їх працювати з книгою. Щодо бібліотекаря, то зв’язок  з учителем сприяє тісному контакту з дітьми для подальшої індивідуальної роботи, спільного проведення масової роботи. Цікаво в ігровій формі проходять свята для учнів молодших класів - діти охоче беруть участь у вікторинах  «Впізнай ліричного героя», «Подорож до казок», іграх  - брейн-ринг казок, «Чиї це речі», «Чи уважний ти читач?», а також відвідують казкове царство королеви Книги. На оголошений конкурс малюнків на тему «Сторінками улюблених казок», проведений в рамках тижня дитячої книги, були представлені роботи учнів 1-4 класів.
   Також із задоволенням школярі молодших класів відвідують і бібліотечні уроки, під час проведення яких використовуються  нетрадиційні елементи.
   Наприклад, до уроку-знайомства із бібліотекою « Дім. де живуть книги», який проводився з учнями 1 класу та з дітьми старшої групи дитячого садка «Джерельце», була розроблена презентація «Книжок Коля не читав». В ній - правила поводження з книгою та гігієна читання. Іншу презентацію «Навіщо потрібні дитячі книжки?» використовую на уроці для учнів 3-4 класів. В ній розповідається про значення книг в житті людини і дитини зокрема.
    Крім бібліотечних уроків, які проводяться в співпраці з учителями початкових класів, проводяться традиційні бібліотечні уроки з учителями-мовниками. Крім того, спільно проводиться краєзнавча робота - з учителем української мови  та літератури Кравчук О.М., з учителем історії Нагайчуком О.В.- дві роботи по історії села. Перша - «Підпільний рух на території села в роки ВВВ», друга- «Історія села Христинівки ».
    У школі традиційними стали тематичні місячники та предметні тижні. Активну участь у проведенні цих заходів бере і наша бібліотека, де готуються виставки літератури для додаткового читання; добираю літературу та питання для проведення  вікторин, інтелектуальних ігор, надаю допомогу учням у доборі літератури для написання рефератів. Підбираючи літературу, намагаюсь якнайшвидше розкрити тему, знайти нову літературу, використовуючи при цьому картотеку газетних та журнальних статтей, адреси освітніх сайтів в Інтернеті, рекомендаційні списки по темах, тематичні папки. Ось деякі назви тематичних папок, які є в бібліотеці: «Розстріляне відродження»(українські вчені та письменники, які були репресовані), «Скарбничка педагогічного досвіду»(Сухомлинський, Макаренко, Ушинський, Алчевська та ін.), «Світ професій», «Учням про роботу з книгами», «Чорнобиль не має минулого», «Звичаї  та побут нашого народу», «Мій край, моя історія жива», «Музика - це завжди неповторність». На допомогу класним керівникам у роботі з батьками оформлені папки «Батькам про виховання», де зібранні статті по педагогіці та психології, розроблені  бесіди та виступи на батьківських зборах, списки рекомендованої літератури.
   Бібліотека школи не може якісно і повноцінно працювати без активної допомоги учнів. Тому при бібліотеці діє гурток «Друзі книги» (актив бібліотеки). Дітьми була розроблена бесіда «Книга в твоєму житті». В рамках акції «Живи, книго!» на базі бібліотеки працює «Книжкова лікарня». Регулярно проводиться робота в класах щодо збереження підручників. Результати рейдів-перевірок оголошуються на шкільній лінійці та друкуються в бібліотечній стіннівці «Дзвіночок». До речі, в 2010 році наша школа зайняла ІІ місце в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Живи, книго!»
   Велика увага приділяється пропаганді літератури серед школярів шляхом влаштування книжкових виставок:
  •    Вернісаж книжкових новин.
  •    Здоров’я дитини – багатство родини.
  •    Мова кожного народу - неповторна і своя.
  •    У світі чарівної казки.
  •    Що читали наші батьки. Що читаємо ми.
  •    Хто за свободу вийшов проти смерті, тому немає смерті на землі.
та багато інших.
   Досить часто на таких поличках розміщую матеріали, приурочені до пам’ятних дат, до предметних тижнів, місячників, масових заходів, педрад, відкритих уроків. 
   Питання народознавства та українознавства, історичного минулого нашої Батьківщини – розкриваються на виставці-експозиції «Моя країна – Україна», яка складається з 6-ти стендів та 2-х викладок літератури.
    В 2005 році я приймала участь в обласному етапі конкурсу «Шкільний бібліотекар».
    На райметодоб’єднанні шкільних бібліотекарів були представлені роботи «Книжкові виставки в шкільній бібліотеці», «Духовність та робота з читачами».
  
   В 2008 році я приймала участь у проведенні обласного семінару методистів бібліотечних фондів на тему «Стратегія розвитку бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу на сучасному етапі освіти»
Творчі зв’язки бібліотеки

Пошук
Календар
«  Серпень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Block title
Block content
 


Адміністрація сайту може не розділяти думку авторів публікацій і не несе відповідальності за розміщені матеріали. При використанні матеріалів сайту посилання на www. school-kristin.ucoz.ua обов'язкове!

Copyright MyCorp © 2014

Безкоштовний хостинг uCoz